Laisvosios elektros rinkos naujokai sudaro trumpesnes sutartis nei senbuviai
Laisvosios elektros rinkos naujokai sudaro trumpesnes sutartis nei senbuviai
Maždaug aštuonios iš dešimties smulkių ir vidutinių įmonių, šiais metais įsiliejusių į laisvąją elektros rinką Lietuvoje ir Estijoje, sudarė trumpesnes nei metai sutartis. Estijoje populiariausios buvo 6 mėn., Lietuvoje – 9 mėn. sutartys. Tuo tarpu dauguma rinkos senbuvių ir Lietuvoje, ir Estijoje rinkosi ilgesnes nei metai sutartis.
„Rinkos naujokai ir Lietuvoje, ir Estijoje elgiasi labai panašiai. Sudarydami sutartis su nepriklausomais tiekėjais, jie gali rinktis įvairius mokėjimo planus, sutarties terminus ir kitas sąlygas, ko nebuvo įmanoma iki šiol. Natūralu, kad vartotojai iš karto naudojasi laisvosios elektros rinkos privalumais ir sudaro trumpesnes sutartis. Pasibaigus numatytam laikotarpiui jie gali vėl analizuoti skirtingus pasiūlymus, tačiau įvertinę situaciją sutartis pratęsia”, – pasakojo Ričardas Tvaronas, „Elektrum Lietuva” pardavimo vadovas.
Pasak R. Tvarono, konkurencija laisvojoje elektros rinkoje sudaro galimybes klientams visuomet rinktis geriausią pasiūlymą.
„Įmonės, kurios įsiliejo į laisvąją elektros rinką anksčiau, elgiasi kitaip. Jos jau žino, kokios sąlygos – kaina, atsiskaitymo terminai, bendradarbiavimo formos ir pan. – jiems yra tinkamiausios, ir pasirinkusios partnerį nori sudaryti ilgesnes sutartis bei nesirūpinti elektros pirkimu bent metus”, – teigė R. Tvaronas.
Lietuvoje rinkos liberalizavimas vyko palaipsniui trimis etapais, o Estijoje laisvoji rinka atsivėrė beveik visiems vartotojams iš karto, tad pasak R. Tvarono, tai sukėlė didžiulį sąmyšį, tačiau kartu lėmė ir didesnį aktyvumą nei Lietuvoje.
Dauguma estų sudarė sutartis su nepriklausomais tiekėjais per paskutines dvi savaites iki numatyto termino – t.y. iki praėjusių metų gruodžio 10 d. Tuo tarpu Lietuvoje termino paisė maždaug kas antras.
„Estijoje laisvosios elektros rinkos atvėrimas sukėlė didesnį aktyvumą nei planuota. Žmonės domėjosi, analizavo skirtingus pasiūlymus ir stengėsi pasirinkti tiekėją laiku. Lietuvoje, remiantis tyrimais, įmonių vadovai buvo mažiau informuoti, tad suskubo imtis veiksmų tik gavę išaugusias sąskaitas, mat visos įmonės, nepasirinkusios tiekėjo, nuo šių metų pradžios už elektros energiją moka maždaug 25 proc. daugiau. Vis dėlto atsižvelgiant į bendrą Lietuvos kontekstą, šių metų rezultatus vertiname teigiamai”, – sakė R. Tvaronas.
„Latvenergo” dukterinė įmonė „Elektrum” per pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje elektros pardavė 34 proc., o Estijoje – 96 proc. daugiau. Iš viso kompanijos klientų skaičius abiejose šalyse pasiekė 10000.
Pranešimo žiniasklaidai versiją su nuotrauka ir kitų naujienų archyvu galite rasti čia arba nukopijavę nuorodą į savo naršyklę: http://pranesimai.novamedia.lt/index.php?view&simulate=1&id=868. „Nova media” užtikrina nuorodos saugumą. Nuoroda veda į „Nova media” el. pranešimų sistemą.
Arijus Katauskas
Mobile: +370 616 14814
E-mail: arijus.katauskas@novamedia.lt
Skype: arijus_katauskas
Twitter: @ArijusKatauskas
 
Senior partner at Nova media
Public Relations/Public Affairs
Office: +370 673 39423
Fax: +370 5 2745422
J. Galvydžio 5/Žygio 96, Vilnius
www.pranesimai.novamedia.lt
www.novamedia.lt