Kas lemia Kauno gatvių būklę?
 
Kauno gatvių tinklą sudaro beveik 1 tūkst. kilometrų. Nemaža dalis miesto gatvių buvo nutiestos dar sovietmečiu, kuomet į darbų kokybę nebuvo kreipiama dėmesio. Ekspertų teigimu, tai yra pagrindinė priežastis, kodėl dalies gatvių būklė šiandien yra prasta.
Prie teksto esančioje iliustracijoje matote esminį skirtumą, kaip naujos gatvės būdavo tiesiamos aštuntajame ar devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, ir kaip jos tiesiamos šiais laikais. Apie šiuos skirtumus kalbame su kelių tiesimo darbų techninę priežiūrą vykdančios, itin modernią techniką naudojančios bendrovės トLaboratorinių bandymų centras” direktoriaus pavaduotoju Petru Morkūnu.
-Nemaža dalis Kauno gatvių nutiestos dar sovietmečiu. Kaip tais laikais būdavo vykdomi šie darbai? – paklausėme P. Morkūno.
-Tais laikais būdavo vadovaujamasi principu – kuo daugiau ir kuo greičiau. Darbų kokybei dėmesio nebūdavo skiriama visai. Tiesiant gatves, nebūdavo kažkokių standartų ar griežtų reikalavimų. Tiesiog tam tuo metu nebuvo jokio poreikio. Juk tuomet nebūdavo tokių didelių transporto srautų kaip dabar. Be to, ir pačios transporto priemonės būdavo kitokios. Tarkime, sunkiausia transporto priemonė būdavo sunkvežimis トKamaz”, o dabar gatvėmis važiuoja ir 12, ir 14 tonų svorio pakrauti vilkikai.
Dar vienas svarbus momentas – taip vadinamieji blokados metai, kuomet apie 1991-1992 m. dėl reikiamų medžiagų stokos gatves tiesusios įmonės naudojo tai, ką tuo metu turėjo. O tai tikrai nebuvo kokybiškos medžiagos.
-Kokią įtaką gatvių būklei daro oro sąlygos?
-Lietuvoje, kur žiemą oro temperatūra pasiekia 30 laipsnių šalčio, o vasarą – 30 laipsnių šilumos, tokius temperatūrų svyravimus gali atlaikyti tik pagal šiuolaikinius reikalavimus nutiestos gatvės, po kuriomis įrengti yra visi reikiami pagrindai. Be to, gatves veikia ir žiemą išbarstoma druska. Todėl po kiekvienos žiemos iškart matosi, kurios miesto gatvės yra prasčiausios būklės.
-Kaip atliekama gatvių tiesimo darbų priežiūra šiais laikais?
-Gatves tiesiančius kelininkus nuolat prižiūri atestuoti specialistai, naudojantys itin modernią įrangą. Specialistai atidžiai tikrina, ar darbai vykdomi vadovaujantis techniniu projektu. Visose naujai nutiestose gatvėse yra imami mėginiai. Jie vėliau ištiriami laboratorijoje, kur tikrinama, ar naudotos kokybiškos medžiagos, ar išlaikytas reikiamas visų sluoksnių storis ir t.t.
 
Viešųjų ryšių poskyrio informacija