Aiškėja naujos skandalingos detalės Vilnius trolebusų naikinimo istorijoje
Aiškėja naujos skandalingos detalės Vilnius trolebusų naikinimo istorijoje
 
 
Kova dėl Vilniaus viešojo transporto ateities tęsiasi. Savilvaldybėje svarstant permainų projektus, šiandien 13 val. rengiamas piketas Europos aikštėje. Vakar vyko svarstymas savivaldybės komitetuose, pagrindinio komitete posėdyje dalyvavo grupė visuomeninkų.
 
Anot Valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojo Tomo Tomilino, susipažinus su toleibusų parkų veiklos ataskaitą ir profsąjungų pateikta medžiaga, aiškėja šokiruojantys faktai –  dar politiškai nepatvirtinus refomos 2013 m. jau prasidėjo sisteminis troleibusų infrastruktūros naikinimas. Jeigu palyginsime 2011. 2012 ir 2013 metų to paties mėnesio prastovas ir gedimus – galima daryti nedviprasmišką išvadą, kad siekiama nurašyti kuo daugiau transporto priemonių.
Profsąjungos skundžiasi, kad nutrauktas kapitalinis troleibusų remontas, o vasarai planuojama nurašyti kelias dešimtis geros techninės būklės troleibusų, o naudojimo rezerve palikti pavojingas ir techniškai netvarkingas priemones. Atrodo, kad visa tai daroma, siekiant vilniečius įtikinti kuo greičiau leisti sunaikinti troleibusų parkus. Juokaujant galima pasakyti, kad  sprendimus priimantiems beliko įkurti metalo supirkimo įmonė ir smagiai pasipinigauti iš ardomų transporto priemonių ir kontaktinių tinklų.  Tai faktai ir prielaidos, kuriuos turės dar kartą nuodugniai patikrinti prokuratūra ir esant reikalui kreiptis į teismą dėl viešojo intereso gynimo. Visuomeninkai rengia atitinkamą krepimąsi.
 
Nuo š.m. rugsėjo 1 dienos išmestus ir tyčia sugadintus troleibusus juos planuojama pakeisti autobusais, tiesiant naujus greitus maršrutus. Per pus sumažinus tokių populiarių troleibusų maršrutų kaip 19 ar 16 dažnumą, miesto gatvėmis panašiu dažnumu važiuos nauji ir seni greitieji autobusai. Žaliųjų organizacijos remia savivaldybės sprendimą dėl A juostų tęsimo ir bandymo paleisti keletą greitųjų autobusų maršrutų. Žalieji taip pat neprieštarauja dalies troleibusų maršrutų optimizavimui. Tačiau eksperimentas gali ir nepavykti. Gali tekti viską koreguoti. Vilniečiai gali būti nepatenkinti mažais, kondicionierių neturinčiais (su mažais langais), dujomis varomais autobusais. Pavyzdžiui, jau girdime nusiskundimus dėl dujų kvapo salone. Gali pritrūkti pinigų nupirkti naujus autobusus ir vietoj CO2 neišskiriančių elektrinių troleibusų, kursavusių kas kelias minutes, judriomis miesto gatvėmis važinės dyzelinis siaubas. Ar galima pateisinti tokią miesto valdžios neapykantą trolebusams, kol dar nėra reformos rezultatų? Juk modernus troleibusas niekaip nenusileidžia autobusams – juos naudoja įvairiuose pasaulio miestuose – nuo Sietlo iki Varšuvos, kilometro savikaina yra mažesnė nei kitų priemonių, elektrinė transporto priemonė yra malonesnė ir sveikesnė nei bet kokia kita iškastinių kuru varoma priemonė.
 
Beje, simboliška, kad 13 troleibuso maršruto naikinimas vyksta ne tik dėl objektyvių priežasčių, bet ir dėl „Maksimos“ interesų Naugarduko gatvės sklypose.
Valstiečių ir žaliųjų sąjungos Vilniaus sk. narys, nepriklausomas publicistas Vitalijus Balkus komentuodamas teiginius apie esą nuostolingus Vilniaus troleibusus teigia. „Mums dar pernai pavyko susipažinti ne tik su buvusios UAB „Vilniaus Troleibusai“ veiklos ataskaita, kurį prieinama viešai, bet ir kai kuriais kitais dokumentais ir galiu drąsiai teigti – susisiekimas troleibusais nėra nuostolingas. Energijos savikaina 0,85 Lt/km yra 30 proc. mažesnė nei kuro savikaina autobusui, kitos sąnaudos irgi nėra didesnės. Iš dokumentų matosi, kad prastus rezultatus lėmė nemokšiškas , o gal ir nusikalstamai aplaidus vadovavimas. „

 
LVŽS Vilniaus sk. info